سیماسادات موسوی نیاسیماسادات موسوی نیا، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

سیما دنیای من

با سیما رفتیم کندوان

1391/11/18 10:41
نویسنده : رعنا
1,875 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بهترینم

روز سه شنبه با یه اتوبوس که همشون خانوم بودند که شامل دوستای مامان جون و خاله ها و دختر خاله ها و زندایی و دختر دایی های من بود رفتیم به روستای تاریخی کندوان جای همه دوستان خالی واقعا خوش گذشت تو هم در کل دختر خوبی بودی و من و اصلا اذیت نکردی من همش می ترسیدم هوا گرم باشه و تو مریض بشی ولی وقتی رفتیم اونجا هواش واقعا خنک بود به طوری که من مجبور شدم لباس اضافی تنت کنم خلاصه که همگی رفتیم زیر یه آلاچیق نشستیم کنارش هم سرسره بود تو هم کلی بازی کردی بعد از ظهر تو خوابیدی و ما رفتیم از خونه های سنگی دیدن کردیم می دونی عزیزم مردم اون زمان دل کوه سنگی و کنده اند و هنوز هم روستایی ها تو اون خونه ها زندگی می کنند توی خونه ها مثل یخچال سرد بود آدم تو حیرت می مونه آدمای قدیم با اون امکانات کمشون چه کارهای شگفت اوری می کردن راستی از بازارچه سنتی اونجا هم کلی خرید کردم

موقع برگشت هم توی اتوبوس خیلی خوش گذشت در کل روز خوبی بود تو هم انقدر خسته بودی تا سرت و گذاشتی رو بالش زودی خوابت برد الهی که مامان قربون فرشته نازش بشه

این هم یک عکس از درون یکی از خانه های سنگی

روستای زیبای کندوان

اشنایی با دهکده کندوان در ادامه مطلب

روستای تاریخی و زیبای کندوان در 22 کیلومتری شهر اسکو در 62 کیلومتری شهر تبریز در میان کوههای سر به فلک کشیده، در دامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند، در بخش دره آبرفتی دهکده توریستی کندوان قرار دارد که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به سمت خود کشانیده است. خانه های هرمی شکل این روستا که از معماری صخره ای بوده ، در نوع خود بی نظیر می باشد. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی‌است که به‌دلیل شکل خانه‌های آن که به‌مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند است. عسل از مهم‌ترین سوغات این روستا است.

روستای تاریخی و زیبای کندوان

کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی‌کند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره و تنها سازه این دهکده را سنگ‌ها تشکیل می‌دهند. خانه‌ها هرمی شکل هستند و برای دام‌ها نیز حفره‌هایی در سنگ‌ها بنا شده است.

روستای تاریخی و زیبای کندوان

کندوان منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند است که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به آن جا می‌کشاند. چشمه آب معدنی کندوان نیز یکی از جاذبه‌های این روستای ۶ هزار ساله محسوب می‌شود. آب این چشمه با کمترین درصد سنگینی برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است.

کندوان منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند

 
پرفسور «دیوید رول» باستان‌شناس مشهور انگلیسی در سفر به ایران و کشف نخستین مسیر پستی دنیا، قدمت کندوان در این مسیر را یکی از استنادات خود برای نظریه فرود آدم _ یکجانشینی بشر غار نشین و زندگی اجتماعی انسان‌ها_ قرار داده است.[نیازمند منبع]

قدمت کندوان


روستای کندوان در میان دره ای با صفا و کنار رودخانه ی پر آبی به همین نام واقع شده است.چشمه آب معدنی کندوان در درمان بیماران کلیوی نقش بسزایی دارد.بنای خانه های این روستا از نوع معماری صخره ای است و به قرن هفتم هجری و یا حتی قبل از اسلام مربوط است،بلندی این تپه های مخروطی و هرمی شکل بیش از 60 متر است

دهکده تاریخی صخره ایی کندوان

واژه کندوان گویای فرم منازل اهالی این روستاست که هزاران سال زندگی مردم این دیار با سختی صخره های آن عجین گشته و مصداق دوستی و همدلی گوشت و پوست با سنگ است که با دستانی تهی از ابزار امروزی همچون زنبور عسل آشیانه خود را در دل سنگ چون کندو حفره نموده و بدین سان نام آن را کندوان نهاده اند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره که با خانه های کله قندی، تنها سازه این دهکده را سنگ ها تشکیل می دهند. چشمه های زیبا معدنی کندوان نیز از جاذبه های این روستای 6000 ساله محسوب می شود.

چشمه آب معدنی کندوان

آب این چشمه ها با کمترین درصد سنگینی برای بیماریهای کلیوی بسیار مفید است. این دهکده همچنین دارای بازارچه و نمایشگاه های متعدد گیاهان دارویی، صنایع دستی و آثار تاریخی است. پروفسور دیوید رول باستان شناس مشهور انگلیسی در سفر به ایران و کشف نخستین مسیر پستی دنیا قدمت کندوان در این مسیر را یکی از استنادات خود برای نظریه یکجانشینی بشر غارنشین و زندگی اجتماعی انسانها، قرار داده است.

کندوان روستایی است بنا شده در صخره

هوای این روستا کوهستانی و ییلاقی بوده و طبق بررسی های انجام گرفته، قدمت آن به قرن 7 هجری و برخی نظرات آن را به دوره های قبل از اسلام مربوط می داند و وجود آب معدنی گوارا که از دل کوه سرچشمه می گیرد برای رفع امراض کلیوی بسیار موثر می باشد. شرایط ویژه این روستا، گردشگران داخلی و خارجی را از دور و نزدیک با توجه به آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبز به سوی خود جلب می نماید.

کندوان روستایی است بنا شده در صخره

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان فرشته
23 تیر 90 21:10
سلام دوست جونم
نمی تونی تصور کنی چطوری عاشق اینجا شدم
به هر طریقی ممکن باشه من اینجا می رم
خیلیییییییییییی خوشم اومد
خوش به حالتون
عکس هاشو سیو کردم به همسرم نشون بدم آدرسشم برداشتم
وای من عاشق اینجا می شم می دونم
دستت درد نکنه رعنا جون
ممنونتم
بوسسسسسسسسسسس
می رم دوباره بخونم


سلام عزیز دلم واقعا دیدنش ارزششو داره
توریستهای زیادی از کشورهای مختلف برای بازدید اومده بودند در حالی که بیشتر ایرانی ها حتی اسمش رو هم نشنیدند
مامان آنیسا
24 تیر 90 1:53
سلام عزیزم من وآنیسا همیشه به یاد دوستان خوبمون هستیم خوشحالم که بهتون خوش گذشته
مریم مامانی ستایش
24 تیر 90 16:43
خیلی جای نازیه. خدا رو شکر که بهتون خوش گذشته و سیما خانومی هم دخمل خوبی بوده. امیدوارم همیشه شاد باشید


ممنون عزیز دلم
مامان فرشته
24 تیر 90 17:34
وای رعنا جون همسرم هم خیلی خوشش اومد
موافقت کرد گیسو که یه کم جون دار شد بریم
هورااااااااا
ممنون


انشاللا عزیزم
haleh & termeh
31 تیر 90 5:52
دوباره خاطرات خوب 3 سال پیش برام زنده شد
ممنونم از مطلبت
در ضمن این دلبرتو هم ببوس از طرف من


مامان رهام خان
1 شهریور 90 13:53
جاي خيلي قشنگيه